دانش فنی تولید قطعات کلیدی قوای محرکه خودرو به کشور منتقل می شود

 

با تعریف پروژه همکاری مشترک گروه قطعات خودرو عظام و کشورهای اروپایی : 

دانش فنی تولید قطعات کلیدی قوای محرکه خودرو به کشور منتقل می شود

در پی امضای قرارداد همکاری مشترک بین گروه قطعات خودرو عظام با شرکت های بوش آلمان و ولئوی فرانسه، خط تولید قطعات کلیدی قوای محرکه در شرکت ایرانی راه اندازی می شود.

بر اساس سرمايه گذاری مشترک بين گروه قطعات خودرو عظام و بوش آلمان كه در قالب لیسانس منعقد شده است، طرف آلمانی به عنوان بزرگترين تامين كننده قطعات خودرو در دنيا ، خط توليد و تكنولوژي ساخت سنسور اكسيژن ، پدال گاز برقی و دريچه گاز برقی را كه از قطعات  كليدی قواي محركه است، همراه با سيستم كنترل موتور (ECU) به شركت سازه پويش از گروه قطعات خودرو عظام منتقل می کند. مذاكرات برای سرمايه گذاری مشترک و جوينت ونچر برای ساير قطعات در دستور كار طرفين قرار دارد.اين قطعات با توجه به معضل جدی آلودگی هوا  و مصرف بالاي سوخت  در كشور نقش بسزایی در كاهش آلايندگی خودروها و مصرف بهينه سوخت دارند . شركت ولئو فرانسه (Valeo) به عنوان يکی ديگر از تامين كنندگان جهانی قطعات خودرو نیز در توافقنامه ای خط توليد كويل (Ignition coil) و همچنين تکنولوژی های پیشرفته ای از محصولات استارت و دينام رابه شركت استام صنعت در گروه برق و الكترونيک عظام انتقال می دهد. در قالب اين قرارداد همكاری و لیسانس، علاوه بر تجهيزات توليدی ، دانش طراحی كويل نيز به ايران منتقل و بخشی از محصولات اين خط توليد در شبكه توزيع جهانی شركت ولئو عرضه خواهد شد. 

محصولات این تكنولوژی های جدید پاسخگوی نياز بسياری از خودروهای ساخت داخل و همچنين خودروسازان جهانی است.                                          

گفتنی است با اجرای مفاد این موافقت نامه، گروه برق و الكترونک قطعات خودرو عظام  مشتمل بر شركت های استام صنعت و سازه پويش قادر خواهند بود در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، قطعات کلیدی قوای محرکه را با توجه به نیاز سالانه سه میلیون خودرو در سال  تولید و تامین کند.             

گروه قطعات خودرو عظام به عنوان بزرگترين توليد كننده قطعات اصلی خودرو در كشور ، با برخورداری از كارخانجات توليدی مجهز به تجهيزات مدرن توليد و سرمايه های انسانی متخصص و همچنين زنجيره تامين قدرتمند و شبكه توزيع و خدمات پس از فروش گسترده در سطح كشور سهمی مهم در افزايش كيفيت و عمق ساخت داخل قطعات خودرو در كشور دارد.


   

فایل ضمیمه
27 ارديبهشت 1397 10:44 شماره :100
چاپ | ارسال به ديگران |

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد.

نام  

پست الکترونیک  

نظر  


نظرات